ВЕРБСЬКА
сільська рада Дубенського району Рівненської області

У січні до податкової служби області надійшло 16 запитів на отримання публічної інформації

У січні до податкової служби області надійшло 16 запитів на отримання публічної інформації
Як повідомили в Головному управлінні ДПС у Рівненській області, з метою забезпечення прозорості та відкритості своєї діяльності, реалізації права кожного на доступ до публічної інформації, надання інформації за запитами відповідно до Закону України “Про доступ до публічної інформації ”  у січні поточного року податківцями забезпечено розгляд 16 запитів, з них:
- запити на отримання публічної інформації – 14, за результатами розгляду яких надано відповідь електронною поштою або поштою відповідно до вимог чинного законодавства України.
-  2 запити  находяться на  розгляді.
Запитувачі, зокрема, зверталися з проханням надати інформацію щодо: неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість;  діяльності суб’єктів господарювання;  надання копій документів; надання інформації по сплаті податків;податкового боргу; критеріїв ризиковості платника податків.
За результатами розгляду задоволено 11 запитів (68,8 % від загальної кількості розглянутих документів), відповідно до статті 22 Закону “Про доступ до публічної інформації ” відмовлено в задоволенні 3 запитів (18.7 % від загальної кількості розглянутих документів).
 
До уваги житлово-комунальних підприємств, які є платниками рентної плати за спеціальне використання води!
Головне управління ДПС у Рівненській області, керуючись листом Державної податкової служби України від 17.01.2022 №746/7/99-00-04-01-03-07, доводить до відома житлово-комунальних підприємств, які є платниками рентної плати за спеціальне використання води (далі - Рентна плата), порядок обчислення податкових зобов’язань з вказаного платежу.
Із визначенням з 01.01.2018 платниками Рентної плати первинних водокористувачів - суб’єктів, які мають власні  водозабірні споруди і відповідне обладнання для забору води (ст.42 Водного кодексу України), мало місце неоднозначне тлумачення норми п.255.7 ст.255 Податкового кодексу України  (далі - Кодекс) щодо визначення частини об’єкта оподаткування Рентною платою для застосування житлово-комунальними підприємствами коефіцієнта 0,3 до ставок Рентної плати.
Законом України від 30 листопада 2021 року № 1914-IX  “Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень” уточнено зміст вказаної норми Кодексу, а саме визначено, що житлово-комунальні підприємства застосовують до ставок Рентної плати коефіцієнт 0,3 у частині обсягів води технологічних нормативів використання питної води, визначених відповідно до законодавства про питну воду, питне водопостачання та водовідведення (зазначені зміни набули чинності з 01.01.2022).   
При цьому технологічні нормативи використання питної води, у тому числі втрати та витрати для забезпечення провадження господарської діяльності з вироблення, створення та/або надання житлово-комунальних послуг, суб’єктами господарювання у сфері централізованого водопостачання та водовідведення визначаються відповідно до:
- наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 179 від 25 червня 2014 року “Про затвердження Порядку розроблення та затвердження технологічних нормативів використання питної води підприємствами, які надають послуги з централізованого водопостачання та/або водовідведення”,
- наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 180 від 25 червня 2014 року “Про затвердження Методики розрахунку втрат питної води підприємствами, які надають послуги з централізованого водопостачання”,
- наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 181 від 25 червня 2014 року “Про затвердження Методики розрахунку технологічних втрат питної води підприємствами, які надають послуги з централізованого водопостачання та/або водовідведення”.
 
При продажу квитків на відвідування культурно-спортивних і видовищних закладів РРО не застосовуються
В ГУ ДПС у Рівненській області звертають увагу, що відповідно до п. 1 ст. 3 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 265) суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу програмні РРО (далі – ПРРО) зі створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених Законом № 265, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок (далі – РК).
Водночас, п. 4 ст. 9 Закону № 265 визначено, що РРО та/або ПРРО та РК не застосовуються, зокрема, при продажу квитків на відвідування культурно-спортивних і видовищних закладів.
 
Податкова амністія: чи є об’єктом одноразового добровільного декларування житловий будинок, який перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб
В ГУ ДПС у Рівненській області звертають увагу, що відповідно до п. 1 ст. 3 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 265) суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу програмні РРО (далі – ПРРО) зі створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених Законом № 265, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок (далі – РК).
Водночас, п. 4 ст. 9 Закону № 265 визначено, що РРО та/або ПРРО та РК не застосовуються, зокрема, при продажу квитків на відвідування культурно-спортивних і видовищних закладів.