ВЕРБСЬКА
сільська рада Дубенського району Рівненської області

Рішення сільської ради
833 ро затвердження Положення про резервний фонд бюджету Вербської сільської ради

 

УКРАЇНА 

ВЕРБСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА

ДУБЕНСЬКОГО РАЙОНУ РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ХХІІІ сесія VIIІ скликання

Р І Ш Е Н Н Я 

 

02 травня 2022 року                                                                           №  833

 

Про затвердження Положення про резервний фонд бюджету Вербської сільської ради 

 

Розглянувши Положення про резервний фонд бюджету Вербської сільської ради, керуючись статтею 24 Бюджетного кодексу України та Постановою Кабінету Міністрів України від 29 березня 2002 року № 415 «Про затвердження Порядку використання коштів резервного фонду бюджету», статтями 26,59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», за погодженням з постійними комісіями сільської ради, сільська рада 

ВИРІШИЛА:

1. Створити резервний фонд сільського бюджету Вербської сільської ради на 2022 рік у розмірі 45 220 грн., що не перевищує одного відсотка обсягу видатків загального фонду місцевого бюджету Вербської сільської ради.

2. Затвердити Положення про резервний фонд бюджету Вербської сільської ради, що додається.

3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію з питань планування, фінансів, бюджету, соціально-економічного розвитку, інвестицій  та міжнародного співробітництва

(Аркадій СЕМЕНЮК).

 

 

 

Сільський голова                                                          Каміла КОТВІНСЬКА

 

 

Додаток

до рішення Вербської сільської ради 

02 травня 2022 року № 833

 

ПОЛОЖЕННЯ

про використання коштів резервного фонду

сільського бюджету Вербської сільської ради

 

1.Загальні положення

1.1.Це Положення визначає порядок утворення резервного фонду сільського бюджету Вербської сільської ради напрями використання коштів резервного фонду, і встановлює процедури, пов’язані з виділенням коштів резервного фонду та звітуванням про їх використання.

1.2.Резервний фонд формується для здійснення непередбачених видатків, що не мають постійного характеру і не могли бути передбачені під час складання проекту бюджету на відповідний бюджетний період.

1.3.Резервний фонд створюється за рішенням Вербської сільської ради і не може перевищувати 1 відсотка обсягу видатків загального фонду бюджету Вербської сільської ради на відповідний бюджетний період.

1.3¹.Вимоги пункту 1.3 Положення не застосовується в умовах воєнного стану та у разі здійснення згідно із законом заходів з часткової мобілізації.

1.4.Резервний фонд встановлюється рішенням Вербської сільської ради про сільський бюджет або внесення змін до сільського бюджету на відповідний бюджетний період загальною сумою без визначення головного розпорядника бюджетних коштів.

1.5.Розподіл бюджетного призначення резервного фонду провадиться за рішенням виконавчого комітету Вербської сільської ради.

2.Напрями та умови використання коштів з резервного фонду

2.1.Кошти резервного фонду можуть використовуватися на здійснення:

2.1.1.Заходів з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій техногенного, природного, соціально-політичного характеру;

2.1.2.Заходів, пов’язаних із запобіганням виникненню надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, на основі даних моніторингу, експертизи, досліджень та прогнозів щодо можливого перебігу подій з метою недопущення їх переростання у надзвичайну ситуацію техногенного та природного характеру або пом'якшення її можливих наслідків;

2.1.3.Інших непередбачених заходів, які відповідно до законів можуть здійснюватися за рахунок коштів бюджету Вербської сільської ради, але не мають постійного характеру і не могли бути передбачені під час складання проекту бюджету Вербської сільської ради, тобто на момент затвердження бюджету не було визначених актами Верховної Ради України, Президента України, Кабінету Міністрів України, Рівненської обласної державної адміністрації, Вербської сільської ради, виконавчого комітету Вербської сільської ради підстав для проведення таких заходів.

2.2.До непередбачених заходів, визначених у підпункті 2.1.3. пункту 2.1. цього Положення, не можуть бути віднесені:

обслуговування та погашення боргу місцевого самоврядування;

додаткові заходи, що забезпечують виконання бюджетної програми (функції), призначення на яку затверджено у місцевому бюджеті;

капітальний ремонт або реконструкція, крім випадків, пов'язаних з ліквідацією надзвичайних ситуацій та проведенням заходів, пов'язаних із запобіганням виникненню надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру;

придбання житла, крім випадків відселення мешканців з аварійних будинків унаслідок надзвичайної ситуації;

надання гуманітарної чи іншої допомоги, крім випадків, коли рішення про надання такої допомоги прийнято Вербською сільською радою.

2.3.За рахунок коштів резервного фонду можуть відшкодовуватися витрати на здійснення заходів на суму фактичної кредиторської заборгованості станом на 1 січня поточного бюджетного періоду, щодо фінансування яких прийнято рішення про виділення коштів з резервного фонду в минулому бюджетному періоді, але платежі з бюджету не були проведені або були проведені частково, про що приймається відповідне рішення.

2.4.Рішення про виділення коштів з резервного фонду приймається тільки в межах призначення на цю мету у місцевому бюджеті на відповідний бюджетний період, і втрачає чинність після закінчення відповідного бюджетного періоду.

2.5.Кошти з резервного фонду виділяються на безповоротній основі або на умовах повернення, про що зазначається у рішенні про виділення коштів з резервного фонду.

Кошти із резервного фонду суб'єктам господарської діяльності недержавної форми власності або суб'єктам господарської діяльності, у статутному фонді яких корпоративні права держави становлять менше ніж 51 відсоток, виділяються через головних розпорядників бюджетних коштів лише на умовах повернення.

Умови повернення коштів, виділених з резервного фонду бюджету, зокрема строки та поетапний графік, визначаються у договорі, укладеному між головним розпорядником бюджетних коштів та розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня або їх одержувачем.

Головний розпорядник бюджетних коштів та розпорядник коштів нижчого рівня або їх одержувач в установленому законом порядку несуть відповідальність за несвоєчасне повернення/неповернення  коштів відповідно до умов договору.

3.Подання та розгляд звернень про виділення коштів з резервного фонду місцевого бюджету

3.1.Звернення про виділення коштів з резервного фонду подаються підприємствами, установами, організаціями (далі - заявники) або головним розпорядником коштів до виконавчого комітету Вербської сільської ради.

3.2.У зверненні зазначається:

напрям використання коштів резервного фонду;

головний розпорядник бюджетних коштів, якому пропонується виділити кошти з резервного фонду (у разі необхідності);

обсяг асигнувань, який пропонується надати з резервного фонду, в тому числі на умовах повернення;

підстави для здійснення заходів за рахунок місцевого бюджету;

інформація про можливість (неможливість) фінансування зазначених заходів за рахунок інших джерел та наслідки у разі, коли кошти з резервного фонду не будуть виділені.

3.3.До звернення обов'язково додаються:

розрахунки обсягу коштів з резервного фонду;

перелік невідкладних (першочергових) робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, заходів, пов'язаних із запобіганням виникненню надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, та інших заходів;

документи, що підтверджують отримані суми страхового відшкодування (у разі відсутності договору страхування - пояснення заявника про причини непроведення страхування);

інша інформація, що підтверджує необхідність виділення коштів з резервного фонду на здійснення заходів з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій з урахуванням факторів їх поширення, розміру завданих збитків та людських втрат і кваліфікаційних ознак надзвичайних ситуацій, проведення заходів, пов'язаних із запобіганням виникненню надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, а також інших заходів.

У разі необхідності виділення коштів з резервного фонду бюджету за напрямами, передбаченими у підпункті 2.1.1. пункту 2.1. цього Положення, до звернення також обов'язково додаються:

акти обстеження та дефектні акти, що підтверджують розміри завданих збитків, затверджені в установленому порядку;

узагальнені кошторисні розрахунки на проведення аварійно-відбудовних та інших невідкладних робіт.

3.4.  Заявники несуть відповідальність за правильність та достовірність поданих матеріалів, розрахунків, обґрунтувань в установленому законом порядку.

3.5.У разі необхідності виділення коштів з резервного фонду на цілі, передбачені у пункті 2.3. цього Положення, до звернення додаються документи, що підтверджують здійснення зазначених заходів та наявність фактичної кредиторської заборгованості.

3.6. Виконавчий комітет Вербської сільської ради не пізніше ніж у триденний термін з дня отримання звернення дає доручення бухгалтерії Вербської сільської ради  та фінансовому відділу Вербської сільської ради для розгляду звернення та підготовки пропозицій для прийняття рішення про виділення коштів з резервного фонду. До виконання доручення в разі необхідності можуть залучатися інші  структурні підрозділи Вербської сільської ради.

 У разі потреби посадові особи виконавчого апарату Вербської сільської ради звертаються до відповідних служб щодо підготовки експертних висновків стосовно звернення:

- ДПРЗ-4 ГУ ДСНС України у Рівненській області, комісії Дубенської районної держадміністрації Рівненської області з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій - щодо визначення рівня надзвичайної ситуації згідно з Порядком класифікації надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру за їх рівнями;

- відділу містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства та енергетики  Дубенської районної державної адміністрації Рівненської області - щодо технічних рішень та вартісних показників, що підтверджують необхідність проведення робіт, які планується виконувати за рахунок коштів резервного фонду;

- Головне управління Держпродспоживслужби в Рівненській області -  щодо висновків та вартісних показників, що підтверджують необхідність проведення робіт, які планується виконувати за рахунок коштів резервного фонду; 

- відділ інфраструктури та захисту довкілля Дубенської районної державної адміністрації Рівненської області - щодо оцінки збитків, завданих сільськогосподарським товаровиробникам, та розміру необхідних для їх відшкодування коштів.

У разі, коли термін виконання підготовки експертних висновків не вказано, органи, визначені в абзацах третьому-п'ятому цього пункту, у десятиденний термін після отримання звернення надсилають зазначені експертні висновки виконавчому комітету сільської ради.

3.7.Фінансовий відділ Вербської сільської ради розглядає звернення та додані до нього матеріали, готує пропозиції щодо підстав виділення коштів з резервного фонду, можливості здійснення відповідних заходів за рахунок інших джерел, можливого обсягу виділення асигнувань з резервного фонду і наслідків у разі невиділення коштів на такі заходи та надсилає їх у тижневий термін сільському голові об’єднаної територіальної громади.

3.8.Бухгалтерія Вербської сільської ради згідно з дорученням виконавчого комітету Вербської сільської ради за результатами розгляду звернення та з урахуванням експертних висновків, отриманих від органів, визначених у пункті 3.6. цього Положення, та пропозицій фінансового відділу Вербської сільської ради, робить узагальнений висновок щодо підстав виділення коштів з резервного фонду, правильності поданих розрахунків та можливого обсягу виділення асигнувань з резервного фонду, а також щодо оцінки наслідків у разі невиділення коштів на такі заходи з резервного фонду.

3.9.У разі недотримання заявником вимог, установлених пунктами 2.1., 2.2., 2.3., 2.4., 2.5. цього Положення, або невідповідності матеріалів звернення вимогам, зазначеним у пунктах 3.2., 3.3. цього Положення, відповідальний виконавець, визначений в дорученні щодо розгляду звернення та підготовки пропозиції для прийняття рішення про виділення коштів з резервного фонду, повертає подані матеріали заявникові для доопрацювання, зазначивши причини їх повернення, та доповідає про це виконавчому комітету Вербської сільської ради.

4. Підготовка та прийняття рішення про виділення коштів з резервного фонду

4.1.Секретар сільської ради та бухгалтерія сільської ради є відповідальними за підготовку та подання проектів рішень виконавчому комітету Вербської  сільської ради  про виділення коштів з резервного фонду.

У разі визнання доцільності та можливості виділення коштів з резервного фонду бухгалтерія Вербської сільської ради готує відповідний проект рішення виконавчого комітету Вербської сільської ради , в якому повинно бути визначено:

головного розпорядника бюджетних коштів, якому виділяються кошти з резервного фонду;

напрям використання коштів з резервного фонду;

обсяг коштів, який пропонується надати з резервного фонду;

умови повернення коштів, виділених з резервного фонду.

4.2. Бухгалтерія Вербської сільської ради  погоджує проект рішення про виділення коштів з резервного фонду з фінансовим відділом і подає його в установленому порядку на розгляд комісії з питань планування, фінансів, бюджету, соціально-економічного розвитку, інвестицій  та міжнародного співробітництва Вербської сільської ради.

4.3. Комісія з питань планування, фінансів, бюджету, соціально-економічного розвитку, інвестицій  та міжнародного співробітництва Вербської сільської ради приймає рішення про виділення коштів з резервного фонду виключно за наявності висновків виконкому Вербської сільської ради та фінансового відділу Вербської сільської ради.

4.4. У разі потреби Комісія з питань планування, фінансів, бюджету, соціально-економічного розвитку, інвестицій  та міжнародного співробітництва Вербської сільської ради може скоротити термін розгляду звернення, підготовки та прийняття рішення про виділення коштів з резервного фонду.

5.Виділення коштів з резервного фонду, ведення обліку та звітності

5.1.Після прийняття рішення про виділення коштів з резервного фонду:

5.1.1.Головний розпорядник бюджетних коштів у тижневий термін повідомляє фінансовому відділу Вербської сільської ради коди економічної класифікації видатків та кредитування бюджету та відповідні обсяги коштів згідно із зазначеним розпорядженням;

5.1.2.Фінансовий відділ Вербської сільської ради під час визначення бюджетної програми з резервного фонду закріплює за нею код програмної та функціональної класифікації видатків і кредитування бюджету відповідно до напряму використання коштів резервного фонду, затвердженого зазначеним рішенням, і вносить в установленому порядку зміни до розпису бюджету.

5.2.Головний розпорядник бюджетних коштів після отримання довідки про внесення змін до розпису бюджету вносить зміни до кошторисів та планів асигнувань у порядку, встановленому для затвердження цих документів.

5.3.Територіальний орган  Казначейства після внесення змін до розпису бюджету здійснює його виконання в установленому порядку, при цьому видатки з резервного фонду провадяться лише за умови надання головним розпорядником бюджетних коштів, якому виділено кошти з резервного фонду, відповідному органу Казначейства переліку невідкладних (першочергових) робіт з ліквідації наслідків надзвичайних  ситуацій, заходів, пов'язаних із запобіганням виникненню надзвичайних ситуацій техногенного, природного та соціального характеру, або інших заходів, погодженого з бухгалтерією та фінансовим відділом Вербської сільської ради,  а у разі потреби - відділом містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства та енергетики  Дубенської районної державної адміністрації Рівненської області), та копії договору про повернення до відповідного бюджету коштів, виділених з резервного фонду бюджету на умовах повернення, укладеного між головним розпорядником бюджетних коштів та розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня або їх одержувачем.

5.4. Секретар виконавчого комітету Вербської сільської ради  веде реєстр та проводить моніторинг прийнятих рішень про виділення коштів з резервного фонду і щомісяця інформує виконавчий комітет Вербської сільської ради про витрачання коштів резервного фонду.

5.3. Головний бухгалтер Вербської сільської ради щомісячно звітує перед виконавчим комітетом Вербської сільської ради про витрачання коштів з резервного фонду місцевого бюджету.

 

 

 

Сільський голова                                                          Каміла КОТВІНСЬКА

 

 

 

Повний текст