ВЕРБСЬКА
сільська рада Дубенського району Рівненської області

Як діяти працівнику, якому відкрили е-лікарняний

Дубенське віділення Фонду соціального страхування інформує, роз’яснює

Як діяти працівнику, якому відкрили е-лікарняний
Уже всі заклади охорони здоров’я України формують медичні висновки замість
видачі паперових лікарняних.
Тож, вам створили медичний висновок. Як діяти?
● Якщо ви маєте офіційне працевлаштування, то в разі тимчасової втрати
працездатності для вас автоматично відкриється електронний лікарняний.
● Він сформується на підставі медичного висновку про тимчасову непрацездатність
(МВТН), який лікуючий або сімейний лікар створить після огляду. Також е-лікарняний
автоматично відкриється в разі оформлення медичного висновку для вашої дитини, яка
потребує догляду.
● Одразу після створення медичного висновку на ваш контактний номер телефону
надійдуть два повідомлення:
- від E-health щодо створення медичного висновку із указанням його номеру;
- та від Пенсійного фонду України щодо формування електронного листка
непрацездатності, його номеру і періоду дії.
● Потрібно повідомити про це роботодавця. Це можна зробити будь-яким зручним
обом способом, наприклад, телефоном.
● Це все! Тепер ваше завдання – швидше одужувати і чекати на виплати від Фонду
соціального страхування України та роботодавця. За станом фінансування лікарняних зручно
слідкувати в телеграм-каналі ФССУ: https://t.me/socialfund (інформація щоденно оновлюється
за тегами #фінансування_оперативно і #фінансування_страхувальників).
● Роботодавець (а також усі роботодавці за сумісництвом) будуть бачити ваш е-
лікарняний в своїх кабінетах страхувальників з дня його відкриття, але почнуть призначення
допомоги лише після завершення визначеного у ньому періоду непрацездатності і сплину
строку, у який лікарі можуть внести зміни.
● Зверніть увагу: роботодавцю доступна лише загальна інформація про вашу
непрацездатність, необхідна для призначення матеріального забезпечення – він не дізнається,
чим саме ви хворіли. Тому не потрібно передавати роботодавцю медичний висновок про
вашу тимчасову непрацездатність, якщо лікар роздрукував для вас витяг, – він містить
персональні дані і не є підставою для нарахування матеріального забезпечення.
Розглянемо окремі поширені випадки:
Якщо ви одужали раніше
● Електронний лікарняний створюється одразу зі статусом «закритий» та містить
дату відкриття (початок непрацездатності) і дату закриття (планова дата одужання або
наступного огляду).
● Якщо ви одужаєте раніше, ніж зазначено в е-лікарняному, це має засвідчити лікар
– під час візиту він підтвердить працездатність і створить новий медичний висновок, який
скоротить дію лікарняного.

2

Якщо ви довго хворієте
● Якщо ви не одужаєте у визначений в первинному е-лікарняному термін, лікар
створить наступний медичний висновок – на його підставі сформується окремий е-
лікарняний, який продовжить тимчасову непрацездатність. Про це потрібно повідомити
роботодавця.
● Таких електронних лікарняних може бути декілька в межах одного страхового
випадку (усі вони матимуть тотожну першу частину номеру е-лікарняного до знаку дефісу).
За кожним із них матеріальне забезпечення призначається окремо – це дозволяє
пришвидшити отримання допомоги, адже для виплат не потрібно чекати одужання.
● Також новий медичний висновок (а отже наступний продовжений е-лікарняний)
створять в разі госпіталізації або направлення на відновне лікування до реабілітаційного
відділення санаторно-курортного закладу.
● Якщо ви лікувались від важких захворювань або травм, маєте ускладнення і
показання для продовження лікування в реабілітаційному відділенні, лікарсько-
консультативна комісія закладу охорони здоров’я направить вас на таке лікування до
санаторно-курортного закладу прямо зі стаціонару. Курс реабілітації працюючих
оплачується за кошти Фонду соціального страхування України у повному обсязі. Окремо за
час відновного лікування Фондом оплачується продовжений на цей період е-лікарняний.

Якщо під час перебування на лікарняному вам відкрили ще один, з іншої
причини
● Інколи різні страхові випадки перекриваються: наприклад, під час вашої хвороби
може захворіти дитина, і їй знадобиться догляд. Або ж лікар направив вас на 14-денну
самоізоляцію від COVID-19 як контактну особу, однак через декілька днів ви все ж
захворіли.
● Для таких випадків ми розробили «правила скорочення» – вони визначають
пріоритет різних причин непрацездатності і скорочують «непріоритетні» е-лікарняні. Так,
лікарняний по ізоляції від COVID-19 (який оплачується в розмірі 50% доходу) переривається
на користь е-лікарняного по вагітності та пологах (оплачується у розмірі 100% доходу), по
загальній хворобі, необхідності догляду за хворими рідними тощо (які оплачують залежно
від стажу у розмірі від 50% до 100% доходу). А електронний лікарняний по вагітності та
пологах скорочує будь-який з лікарняних, у той час як сам не може бути скорочений жодною
іншою причиною непрацездатності.
● Е-лікарняні скоротяться автоматично, а розмір матеріального забезпечення
розрахує роботодавець.

Якщо не прийшло повідомлення про створення медвисновку та/або е-
лікарняного
● Щось пішло не так. Варто спробувати з’ясувати, що сталось, аби виправити
помилку.
● Повідомлення про створення медичного висновку може не надійти, якщо ваші
персональні дані, наявні в лікаря, неактуальні. Разом перевірте правильність введеної
інформації – можливо, ви змінили прізвище, у вас оновився номер телефону або не

3

заповнено деякі з колонок. Важливо завжди повідомляти лікаря і роботодавця про зміни
ваших персональних даних!
● Якщо інформація була неактуальна, після її оновлення ви отримаєте повідомлення.
● Переглянути свій медичний висновок можна на Єдиному порталі державних
послуг Дія (для цього у спеціальному розділі потрібно ввести номер запису сформованого
медичного висновку з SMS).
● Поставити запитання щодо створення медичних висновків можна інформаційно-
довідковій службі НСЗУ: 16-77.
● Можуть бути дві причини, чому не надійшло SMS про відкриття е-лікарняного: у
вашому кабінеті на вебпорталі Пенсійного фонду не вказано або вказано неактуальний номер
телефону, або е-лікарняний не було створено.
● У першу чергу запитайте в лікаря, чи було ним отримано відповідь від
Електронного реєстру листків непрацездатності і яку саме. Е-лікарняний може не
сформуватись, якщо система не знайде вас у Реєстрі застрахованих осіб – тобто не зможе
підтвердити ваше працевлаштування. Якщо ви працевлаштовані, зверніться до роботодавця
або на гарячу лінію Пенсійного фонду для з’ясування причин: 0800-503-753.
● Також е-лікарняний міг сформуватись, але повідомлення не надійти. Ви можете
самостійно перевірити, чи відкрився лікарняний – для цього потрібно авторизуватись у
вашому кабінету на вебпорталі Пенсійного фонду за допомогою ЕЦП або пройти
верифікацію за допомогою BankID. Там же ви зможете оновити свій контактний номер
телефону.
Як дізнатись дату фінансування допомоги за е-лікарняним?
● Перші п’ять днів страхового випадку оплачуються роботодавцем, а решта днів аж
до одужання фінансується Фондом соціального страхування України незалежно від кількості
е-лікарняних, якими оформлено випадок. Виключенням є допомоги по вагітності та пологах,
по догляду за хворими дітьми тощо, які оплачуються за кошти ФССУ з першого дня.
● Дата фінансування допомоги від Фонду працівнику прямо залежить від дати
подання роботодавцем заяви-розрахунку.
● Ми радимо не втрачати зв’язок із роботодавцем, цікавитись станом оформлення
заяви-розрахунку і знати точну дату її подання.
● Знаючи точну дату подання заяви-розрахунку за своїм е-лікарняним, ви можете
слідкувати за станом фінансування онлайн у телеграм-каналі Фонду: https://t.me/socialfund .
● Інформація щодо профінансованих дат, у які роботодавцями було подано заяви-
розрахунки, оновлюється у телеграм-каналі за тегом #фінансування_оперативно. Зазвичай
проходить декілька банківських днів, доки після здійснення фінансування кошти надійдуть
на рахунки роботодавців для виплати допомог працівникам.
● Однак аби працівники могли точно дізнатись, чи кошти вже перераховано їх
роботодавцю, ми ввели у телеграм-каналі додаткову звітність за тегом
#фінансування_страхувальників – інформація оновлюється у розрізі регіонів і означає, що
кошти за заявами-розрахунками, поданими по наведену дату, вже знаходяться на рахунку
роботодавця.

4

● Після того, як кошти надійдуть на рахунок, роботодавець має виплатити
допомогу працівнику у найближчий після дня призначення допомоги строк, установлений
для виплати заробітної плати, або одразу після отримання коштів від ФССУ.
● Отримати консультацію щодо оплати е-лікарняних можна за номером гарячої лінії
ФССУ: 0800-50-18-92, або в Дубенському відділенні управління виконавчої дирекції Фонду
соціального страхування України у Рівненській області за тел.. (03656)32310.