ВЕРБСЬКА
сільська рада Дубенського району Рівненської області

Рішення сільської ради
Рішення 31

 

УКРАЇНА 

 

ВЕРБСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА

ДУБЕНСЬКОГО РАЙОНУ РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІІІ сесія VIIІ скликання

 

Р І Ш Е Н Н Я 

 

 

23 грудня 2020 року                                                                                                          № 31 

 

Про утворення Вербського територіального

центру соціального обслуговування (надання

соціальних послуг). Затвердження Положення про

Вербський територіальний центр соціального обслуговування

(надання соціальних послуг), переліку соціальних послуг,

умов та порядку їх надання та Положення про умови

та порядок надання платних соціальних послуг

 

 

Відповідно до ст. 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад», Закону України «Про передачу об’єктів права державної та комунальної власності», статей 5, 7, 12 Закону України «Про соціальні послуги», Цивільного та Господарського кодексів України, постанови Кабінету Міністрів України від 29.12.2009 № 1417 «Деякі питання діяльності територіальних центрів соціального обслуговування (надання соціальних послуг)» (зі змінами ), Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо впорядкування окремих питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування та районних державних адміністрацій», зважаючи на необхідність забезпечення жителів Вербської ТГ та інших громад Дубенського району соціальними послугами, за погодженням з постійними комісіями сільської ради, Вербська сільська рада

 

ВИРІШИЛА: 

  1. Утворити Вербський територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Вербської сільської ради Дубенського району  Рівненської області за юридичною адресою: 35670, вул. Грушевського, 27, с.Верба, Дубенського району, Рівненської області.

2.                  Затвердити:

- Положення про Вербський територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) ( Додаток 1);

- Перелік соціальних послуг, умови та порядок їх надання структурними підрозділами Вербського територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) ( Додаток 2);

- Положення про умови та порядок надання платних соціальних послуг Веобським територіальним центром соціального обслуговування (надання соціальних послуг) ( Додаток 3);

3. Директору Вербського територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Євдокимовій Ользі Олексіївні забезпечити подання до суб’єкта державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, необхідних документів для внесення до Єдиного державного реєстру відповідних відомостей, згідно з чинним законодавством України.

4. Контроль за виконанням рішення покласти на постійні комісії сільської ради з питань бюджету, планування соціально-економічного розвитку, інвестицій та міжнародного співробітництва, з питань комунальної власності, житлово-комунального господарства, енергозбереження та транспорту, з питань прав людини, законності, депутатської діяльності, етики та регламенту.

 

 

Сільський голова                                                                       Каміла КОТВІНСЬКА

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Додаток 1

 

     ЗАТВЕРДЖЕНО

рішенням сесії

Вербської сільської ради

від 23. 12. 2020 р. № 31

 

П О Л О Ж Е Н Н Я

 Про Вербський територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг)

 

1. Вербський територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) (далі – територіальний центр) є бюджетною установою, рішення щодо утворення, ліквідації або реорганізації якої приймає Вербська територіальна громада в особі Вербської сільської ради.

Територіальний центр утворюється для надання соціальних послуг особам, які перебувають у складних життєвих обставинах з метою подолання або мінімізації цих обставин, за місцем проживання, в умовах стаціонарного, тимчасового або денного перебування.

Діяльність територіального центру має відповідати критеріям діяльності суб’єктів, що надають соціальні послуги, встановленим Кабінетом Міністрів України.

2. Територіальний центр у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, Конвенцією про права людини, Конвенцією про права осіб з інвалідністю, актами Президента України та Кабінету Міністрів України,  наказами Мінсоцполітики, інших центральних і місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, а також положенням про територіальний центр.

3. Територіальний центр провадить свою діяльність за принципами дотримання прав людини, прав дитини та прав осіб з інвалідністю; гуманізму; забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків; поваги до честі та гідності; толерантності; законності; соціальної справедливості; доступності та відкритості; неупередженості та безпечності; добровільності; індивідуального підходу; комплексності; конфіденційності; максимальної ефективності та прозорості використання надавачами соціальних послуг бюджетних та інших коштів; забезпечення високого рівня якості соціальних послуг.

4. На надання соціальних послуг в територіальному центрі мають право:

особи похилого віку;

особи з інвалідністю;

особи з частковою або повною втратою рухової активності, пам’яті;

особи з невиліковними хворобами, хворобами, що потребують тривалого лікування (з числа осіб працездатного віку на період до встановлення їм групи інвалідності, але не більше як чотири місяці);

особи з психічними та поведінковими розладами;

особи, які перебувають у складних життєвих обставинах у зв’язку з безробіттям і зареєстровані в державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, шкодою, завданою стихійним лихом, катастрофою, бойовими діями, терористичним актом, збройним конфліктом, тимчасовою окупацією (і мають на своєму утриманні неповнолітніх дітей, дітей з інвалідністю, осіб похилого віку, осіб з інвалідністю), малозабезпеченістю;

діти з інвалідністю віком від трьох до 18 років.

5. Територіальний центр утворюється за наявності необхідної

матеріально-технічної бази, зокрема приміщень, що відповідають будівельним, технічним, санітарно-гігієнічним нормам, вимогам пожежної безпеки та іншим нормам відповідно до законодавства.

6. Положення про територіальний центр затверджується Вербською  сільською радою за пропозицією структурного підрозділу з питань соціального захисту населення сільської ради об’єднаної територіальної громади , погоджені зі структурним підрозділом з питань соціального захисту населення Рівненської області.

Кошторис, штатний розпис територіального центру затверджує керівник органу, що його утворив.

7. Методичне забезпечення діяльності територіального центру здійснює Мінсоцполітики, координацію та контроль за забезпеченням його діяльності – в установленому порядку структурний підрозділ з питань соціального захисту населення Рівненської області, організаційно-методичне забезпечення та контроль за додержанням законодавства про надання соціальних послуг – структурний підрозділ з питань соціального захисту населення відповідних територіальних громад Дубенського району.

Для забезпечення реалізації соціальної політики щодо надання соціальних послуг територіальний центр взаємодіє із структурними підрозділами органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями всіх форм власності.

8. Основними завданнями територіального центру є:

виявлення осіб, зазначених у пункті 4 цього положення, оцінювання (визначення) їх індивідуальних потреб у наданні соціальних послуг;

забезпечення якісного надання соціальних послуг;

установлення зв’язків з підприємствами, установами та організаціями всіх форм власності, фізичними особами, родичами осіб, яких обслуговують територіальні центри, з метою сприяння в наданні соціальних послуг особам, зазначеним у пункті 4 цього положення;

внесення відомостей про отримувачів соціальних послуг до Реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг;

здійснення моніторингу надання соціальних послуг та оцінки їх якості.

9. До складу територіальному центрі входять такі структурні підрозділи:

1) відділення соціальної допомоги вдома (надання соціальної послуги догляду вдома);

2) відділення денного перебування;

3) відділення стаціонарного догляду для постійного або тимчасового проживання;

4) відділення організації надання адресної натуральної та грошової допомоги;

5) відділення підтриманого проживання.

Структурний підрозділ територіального центру очолює керівник (завідувач), якого призначає на посаду і звільняє з посади директор територіального центру за погодженням з відповідним структурним підрозділом з питань соціального захисту населення.

Керівник структурного підрозділу (завідувач відділення) територіального центру повинен мати вищу освіту (магістр, спеціаліст) відповідного напряму підготовки і стаж роботи за фахом не менш як три роки.

10. У складі територіального центру може бути утворено кілька відділень соціальної допомоги вдома або одне відділення з відповідною структурою, штатним розписом і фондом оплати праці; кілька відділень денного перебування або їх філіалів залежно від місця проживання осіб, які потребують соціальних послуг, стану їх здоров’я та потреб.

11. Територіальний центр має право створювати в разі потреби у сільських населених пунктах робочі місця соціальних працівників (соціальних робітників) для надання соціальних послуг особам, зазначеним у пункті 4 цього положення, за їх місцем проживання.

12. Територіальний центр очолює директор, який призначається на посаду та звільняється з посади  сільським головою за погодженням зі структурним підрозділом з питань соціального захисту населення Рівненської області.

Посаду директора територіального центру може займати особа, яка має повну вищу освіту із освітнім рівнем магістра, спеціаліста у відповідній галузі знань і стаж роботи на керівних посадах нижчого рівня не менш як п’ять років.

13. Директор територіального центру:

1) організовує роботу територіального центру, персонально відповідає за виконання покладених на територіальний центр завдань, визначає ступінь відповідальності працівників;

2) затверджує посадові обов’язки заступника директора і керівників структурних підрозділів та інших працівників територіального центру;

3) координує діяльність структурних підрозділів територіального центру;

4) подає органу, що утворив територіальний центр, пропозиції щодо штатного розпису, кошторису витрат територіального центру;

5) укладає договори, у тому числі про надання соціальних послуг, діє від імені територіального центру і представляє його інтереси у відносинах з підприємствами, установами, організаціями;

6) забезпечує ефективне і цільове використання бюджетних коштів, в тому числі на оплату:

- проведення щорічного профілактичного медичного огляду соціальних працівників та соціальних робітників територіального центру, які безпосередньо надають соціальні послуги;

- придбання для соціальних працівників та соціальних робітників спецодягу, взуття, велосипедів, проїзних квитків (або грошової компенсації за їх придбання);

- придбання для оснащення структурних підрозділів територіального центру автотранспорту, засобів пересування, спеціальних засобів для догляду і самообслуговування;

- підвищення кваліфікації осіб, які надають соціальні послуги;

7) призначає в установленому порядку на посаду і звільняє з посади працівників територіального центру;

8) видає в межах компетенції накази організаційно-розпорядчого характеру, в тому числі щодо здійснення (припинення) обслуговування осіб, організовує і контролює їх виконання, вирішує питання добору кадрів, вживає заходів щодо забезпечення територіального центру кваліфікованими кадрами, визначає посадові обов’язки між працівниками з урахуванням їхньої взаємозамінності, організовує атестацію, навчання персоналу на робочому місці, підвищення кваліфікації, у разі порушення трудової дисципліни та невиконання функціональних обов’язків накладає дисциплінарні стягнення на працівників;

9) розробляє і подає на затвердження проект положення про територіальний центр;

10) затверджує положення про структурні підрозділи територіального центру;

11) забезпечує співпрацю територіального центру з іншими установами, організаціями, закладами, зокрема із закладами охорони здоров’я, освіти, поліції, громадськими об’єднаннями;

12) забезпечує проведення моніторингу надання соціальних послуг, дотримання прав людини, осіб з інвалідністю, подання звітності щодо діяльності територіального  центру;

13) забезпечує дотримання працівниками територіального центру державних стандартів соціальних послуг;

14) організовує проведення внутрішньої оцінки якості надання соціальних послуг;

15) забезпечує дотримання вимог законодавства з охорони праці, проведення заходів із поліпшення умов праці, дотримання правил техніки безпеки, вимог санітарно-гігієнічних і протипожежних норм;

16) вносить на затвердження трудовим колективом при укладанні колективного договору правила внутрішнього трудового розпорядку;

17) забезпечує дотримання працівниками територіального центру правил внутрішнього розпорядку та виконавської дисципліни.

18) забезпечує організацію планового підвищення кваліфікації, перепідготовки, атестації, супервізії, тренінгів для запобігання емоційному вигоранню соціальних працівників, соціальних робітників та інших працівників територіального центру в порядку, встановленому законодавством.

14. Територіальний центр утримується за рахунок коштів, які

відповідно до Бюджетного кодексу України виділяються з місцевих бюджетів на соціальний захист населення та соціальне забезпечення, інших надходжень, у тому числі від діяльності його структурних підрозділів, від надання платних соціальних послуг, а також благодійних коштів осіб, підприємств, установ та організацій.

15. Гранична чисельність і фонд оплати праці працівників територіального центру затверджуються Вербською територіальною громадою в особі Вербської сільської ради .

Умови оплати праці працівників територіального центру та штатна чисельність визначаються відповідно до законодавства з питань оплати праці, норм часу, чисельності та типового штатного нормативу чисельності працівників територіального центру, що затверджуються наказами Мінсоцполітики.

Тривалість робочого часу та відпусток працівників територіального центру встановлюються відповідно до чинного законодавства.

У територіальному центрі, з урахуванням потреб та можливостей територіальної громади, може бути запроваджено підсумований облік робочого часу відповідно до норм Кодексу законів про працю України.

16. Для надання соціальних послуг територіальний центр має право залучати на договірних засадах інші підприємства, установи, організації та фізичних осіб, зокрема волонтерів.

У територіальному центрі можуть утворюватися мультидисциплінарні команди відповідно до Порядку організації мультидисциплінарного підходу з надання соціальних послуг у територіальному центрі соціального обслуговування (надання соціальних послуг), затвердженого наказом Мінсоцполітики.

17. Територіальний центр має право в установленому порядку отримувати гуманітарну та благодійну допомогу, в тому числі із-за кордону, яка використовується для надання допомоги особам, зазначеним у пункті 4 цього Типового положення, та поліпшення матеріально-технічної бази територіального центру.

18. Перевірка роботи та контроль за організацією діяльності, пов’язаної із наданням соціальних послуг, структурних підрозділів територіального центру, ревізія фінансово-господарської діяльності територіального центру проводяться відповідно до законодавства України.

19. Територіальний центр є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в органах Казначейства, печатку із своїм найменуванням, штампи та бланки.

20.Повне найменування –Вербський територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг).

Скорочене найменування –Вербський  терцентр.

21.Організаційно- правова форма господарювання : комунальна організація (установа, заклад).

22.Юридична адреса :35670, вул. Грушевського,27,с. Верба , Дубенського району, Рівненської області.

 

 

 

 

Сільський голова                                                              Каміла КОТВІНСЬКА

 

 

Додаток 2

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

рішенням сесії

Вербської сільської ради

від 23. 12. 2020 р. № 31

 

 

ПЕРЕЛІК

соціальних послуг, умови та порядок їх надання структурними підрозділами Вербського територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг)

 

Загальна частина

1. Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) (далі – територіальний центр) надає такі соціальні послуги:

·догляд вдома;

·догляд стаціонарний;

·денний догляд;

·соціальна адаптація;

·соціальний супровід;

·екстрене(кризове)втручання;

·консультування;

·представництво інтересів;

·соціальна профілактика;

·посередництво (медіація);

·натуральна допомога у формі надання натуральної чи грошової допомоги (перукарські,кравецькі послуги,  послуг із заготівлі та завезення палива, розпилювання дров, обробіток присадибної ділянки, косіння трави біля будинку, послуг з ремонту вікон, дверей, квартир (будинків), санвузлів, дахів, парканів, тощо.

·фізичного супроводу осіб з інвалідністю, які мають порушення опорно-рухового апарату та пересуваються на кріслах колісних, порушення зору;

·підтримане проживання;

·інформування;

·транспортні;

·інші соціальні послуги.

2. Територіальний центр забезпечує здійснення своїми структурними підрозділами надання соціальних послуг жителям Вербської територіальної громади або інших територіальних громад Дубенського району в разі укладення відповідних договорів про співфінансування з їх органами місцевого самоврядування (без укладення відповідних договорів терцентр, в межах наявних ресурсів, може надавати соціальні послуги лише на платній основі)  :

особам похилого  віку;

особам з інвалідністю;

особам з частковою або повною втратою рухової активності, пам’яті;

особам з невиліковними хворобами, хворобами, що потребують тривалого лікування (з числа осіб працездатного віку на період до встановлення їм групи інвалідності, але не більше як чотири місяці);

особам з психічними та поведінковими розладами;

особам, які перебувають у складних життєвих обставинах у зв’язку з безробіттям і зареєстровані в державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, шкодою, завданою стихійним лихом, катастрофою, бойовими діями, терористичним актом, збройним конфліктом, тимчасовою окупацією (і мають на своєму утриманні неповнолітніх дітей, дітей з інвалідністю, осіб похилого віку, осіб з інвалідністю), малозабезпеченістю;

дітям з інвалідністю віком від трьох до 18 років.

3. Для надання соціальних послуг громадяни, зазначеним в абзаці другому пункту 2 цього переліку, подають письмову заяву:

- жителі Вербської територіальної громади – структурному підрозділу із соціальної роботи Вербської сільської ради ;

- жителі інших територіальних громад Дубенського району – структурному підрозділу із соціальної роботи відповідної сільської ради.

Структурні підрозділи із соціальної роботи відповідних територіальних громад в триденний строк після надходження заяви надсилають запити до закладу охорони здоров’я за місцем проживання (перебування) громадянина для одержання медичного висновку про його здатність до самообслуговування та потребу в постійній сторонній допомозі (далі-медичний висновок), до відповідних організацій для отримання довідки про склад сім’ї , та довідки про доходи громадянина , тощо (при потребі).

У п’ятиденний термін після надходження запиту відповідні суб’єкти, надають медичний висновок, довідку про склад сім’ї , довідку про доходи громадян (при потребі) структурним підрозділам із соціальної роботи відповідних  сільських рад, які в одноденний строк після їх надходження приймають рішення про надання, або відмову в наданні соціальних послуг з урахуванням пунктів 6,7,8,11 та 12 цього переліку і надсилають такі документи територіальному центру разом із заявою громадянина.

Після надходження рішення про надання соціальних послуг та відповідних документів  територіальний центр протягом строку, зазначеного в державних стандартах соціальних послуг, визначає ступінь індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги, встановлює групу рухової активності, визначає зміст соціальних послуг, уточнює обсяг, складає індивідуальний план, видає наказ про взяття на обслуговування та укладає з отримувачем соціальної послуги договір про надання таких послуг.

Продовження строку діїдоговору про надання соціальних послуг здійснюється за результатами оцінювання потреб особи у соціальних послугах.

Оцінювання потреб особи у соціальних послугах здійснюється не менш як за 30 календарних днів до закінчення строку діїдоговору, якщо інше не передбачено такимдоговором.

            Надання структурними підрозділами територіального центру внутрішньо переміщеним особам соціальних послуг здійснюється невідкладно. Особова справа формується на підставі документа, що посвідчує особу, та довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.

4. Особи, зазначені в пункті 2 цього переліку, для надання соціальних послуг подають заяву (у письмовій або електронній формі) структурному підрозділу з  соціальної роботи відповідних  територіальних громад.

 

5. У разі потреби та за згодою громадян, зазначених у пункті 2 цього переліку, з метою визначення додаткової потреби у натуральній чи грошовій допомозі проводиться позачергове оцінювання індивідуальних потреб отримувача соціальних послуг. Для цього утворюється комісія, до складу якої входить не менш як три особи (завідувач відділення , фахівець із соціальної допомоги вдома, соціальний працівник та соціальний робітник).

У разі коли особа, яка потребує надання соціальних послуг, за віком або за станом здоров’я неспроможна самостійно прийняти рішення пронеобхідність їх надання, таке рішення може прийняти опікун чи піклувальник.

Форми заяви, медичного висновку, договору про надання соціальних послуг, акта оцінювання індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги, журналу обліку осіб, яких обслуговує територіальний центр, затверджує Мінсоцполітики в установленому порядку.

6. Територіальний центр забезпечує надання соціальних послуг:

за рахунок бюджетних коштів (безоплатно) в обсягах, визначених державними стандартами:

особам з інвалідністю І групи, дітям з інвалідністю – усі соціальні послуги, зазначені у пункті 1 цього переліку;

особам, зазначеним у пункті 2 цього переліку,– інформування, консультування, представництво інтересів, посередництво (медіація), екстрене (кризове) втручання;

особам, зазначеним у пункті 2 цього переліку, середньомісячний сукупний дохід яких становить менше двох прожиткових мінімумів для відповідної категорії осіб.

7. Територіальний центр може надавати платні (за рахунок отримувача соціальних послуг або третіх осіб відповідно до законодавства) соціальні послуги (в межах наявних можливостей) упорядку, визначеному законодавством та цим переліком особам, зазначеним у пункті 2 цього переліку, середньомісячний сукупний дохід яких перевищує чотири прожиткові мінімуми для відповідної категорії осіб.

Розмір плати за соціальні послуги встановлюється територіальним центром у визначеному законодавством  порядку, і затверджується його директором.

Кошти, що надходять від надання платних соціальних послуг, використовуються в установленому законодавством порядку.

Територіальний центр (у межах наявних можливостей) може надавати соціальні послуги в обсягах, визначених державними стандартами соціальних послуг, із встановленням диференційованої плати у визначеному законодавством порядку, особам, зазначеним у пункті 2 цього переліку, середньомісячний сукупний дохід яких перевищує два прожиткові мінімуми, однак не перевищує чотирьох прожиткових мінімумів для відповідної категорії осіб.

Соціальні послуги понад обсяги, визначені державними стандартами соціальних послуг, надаються за плату.

8. Особи, зазначені у пункті 2 цього переліку, можуть звільнятися від плати за надання соціальних послуг в структурних підрозділах територіального центру, в разі, коли Вербська, або інша сільська рада самостійно, або через утворену нею комісію приймає  рішення про надання за рахунок бюджетних коштів інших соціальних послуг , або іншим категоріям осіб, а також (в окремих випадках) рішення про звільнення особи від плати за соціальні послуги.

9. На кожну особу, яку обслуговує територіальний центр, ведеться особова справа з дотриманням вимог Законів України „Про захист персональних даних” і „Про інформацію”.

Якщо надійшло рішення про надання особі двох і більше соціальних послуг, ведеться одна особова справа.

В особовій справі міститься: рішення структурного підрозділу з питань соціального захисту населення про надання соціальних послуг, копія медичного висновку (крім відділення організації надання грошової та натуральної допомоги), документи, що підтверджують право особи на надання соціальних послуг. Формування, облік та зберігання особової справи здійснюється у відділенні, яке обслуговує особу постійно.

Якщо територіальний центр підключений до сервісів електронної інформаційної системи, що використовується для надання соціальних послуг та соціальної підтримки населення України (далі – електронна система), відповідні електронні документи та дані відображаються у доступі уповноважених працівників територіального центру.

Для особових справ не потрібно роздруковувати електронні документи чи їх окремі дані, що одержані та збережені у базі даних електронної системи, якщо сервіси цієї системи:

забезпечують збереження історії змін таких документів та їх окремих даних;

передбачають засоби відновлення таких документів та/або їх окремих даних, у разі їх помилкової зміни, пошкодження, видалення або знищення.

            Працівники, які формують і ведуть особові справи отримувачів соціальних послуг, повинні звіряти інформацію, що в них міститься, із даними у складі бази даних електронної системи.

У разі якщо у базі даних електронної системи міститься більш актуальна інформація ніж в особовій справі, застосовуються дані електронної системи.

10. Працівники територіального центру, які здійснюють надання

соціальних послуг, зобов’язані сумлінно ставитися до виконання своїх обов’язків, поважати гідність громадян, не допускати негуманних і дискримінаційних дій щодо осіб, яких вони обслуговують, зберігати в таємниці інформацію, отриману під час виконання своїх службових обов’язків, а також інформацію, що може бути використана проти отримувачів соціальних послуг.

11. Особі похилого віку, особі з інвалідністю, хворому може бути відмовлено у наданні соціальних послуг у разі наявності в особи відповідно до медичного висновку медичних протипоказань, перелік яких затверджується МОЗ (рішення про надання соціальних послуг приймається після усунення таких протипоказань).

12. Надання соціальних послуг особам, зазначеним у пункті 2 цього переліку, структурними підрозділами територіального центру припиняється за письмовим повідомленням осіб у разі:

1) поліпшення стану здоров’я, подолання складних життєвих обставин, в результаті чого в осіб з інвалідністю, осіб похилого віку, хворих зникає потреба в їх отриманні;

2) закінчення встановленого строку надання соціальних послуг;

3) направлення (переведення) до установи/закладу надання соціальних послуг (стаціонарна, тимчасового перебування);

4) зміни місця проживання/перебування (переїзду за межі адміністративно-територіальної одиниці, на яку поширюються повноваження територіального центру);

5) невиконання без поважних причин особою з інвалідністю, особою похилого віку, хворим вимог, визначених договором про надання соціальних послуг;

6) відмови особи з інвалідністю, особи похилого віку, її законного представника, органу опіки та піклування від отримання соціальних послуг;

7) припинення діяльності територіального центру. В такому разі місцевий орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування вживає заходів до забезпечення надання соціальних послуг особам, які їх отримували в цьому територіальному центрі (розглядає питання щодо можливості надання соціальних послуг громадськими організаціями, фізичною особою, якій призначається щомісячна компенсаційна виплата відповідно до законодавства тощо).

8) смерті особи з інвалідністю, особи похилого віку.

У разі смерті отримувача соціальної послуги надання соціальних послуг також припиняється на підставі доповідної записки соціального робітника, копії свідоцтва про смерть або довідки з медичної установи про встановлення факту смерті.

У разі виявлення в особи з інвалідністю, особи похилого віку відповідно до медичного висновку медичних протипоказань до надання соціальних послуг, перелік яких затверджується МОЗ, надання соціальних послуг тимчасово припиняється на строк до усунення таких протипоказань без розірвання договору про надання соціальних послуг.

Соціальні послуги стаціонарного догляду, паліативного догляду, догляду вдома, підтриманого проживання надаються за плату особам з інвалідністю, особам похилого віку, хворим в разі:

надання особі з інвалідністю, особі похилого віку соціальних послуг фізичною особою, якій призначено щомісячну компенсаційну виплату, допомогу на догляд за такою особою з інвалідністю, особою похилого віку в установленому законодавством порядку;

надання особою з інвалідністю, особою похилого віку соціальних послуг іншій особі та отримання нею щомісячної компенсаційної виплати, допомоги на догляд в установленому законодавством порядку;

укладення особою з інвалідністю, особою похилого віку, хворим  договорів відчуження нерухомого майна (довічного утримання (догляду), спадкового договору, у якому передбачено надання соціальних послуг, купівлі-продажу, дарування, пожертви та спадщини). У разі укладення договорів купівлі-продажу, дарування, пожертви та спадщини вищезазначені послуги надаються виключно за плату впродовж 3 років.

Обмеження/припинення надання соціальних послуг відбувається після письмового попередження отримувача соціальних послуг із зазначенням причин їх обмеження/ненадання.

13. Про припинення надання соціальних послуг особі видається наказ, на підставі якого вноситься інформація до Реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг, робиться позначка в журналі обліку та в особовій справі із зазначенням дати за підписом завідувача відділення, яке обслуговувало особу. Повідомлення про припинення надання соціальних послуг особі територіальним центром надсилається до відповідного структурного підрозділу з питань соціального захисту населення відповідної територіальної громади.

14. Перебування особи у відділенні стаціонарного догляду припиняється в тижневий строк за погодженням з відповідним структурним підрозділом з питань соціального захисту населення у зв’язку із:

поданням письмової заяви особи (для дієздатних осіб та осіб, цивільна дієздатність яких обмежена);

переведенням до іншої(го) установи / закладу стаціонарного догляду;

неповерненням без поважних причин і без погодження з адміністрацією територіального центру з поїздки до його опікуна або піклувальника, родичів після закінчення шестимісячного строку (після з’ясування причини неповернення);

-         невиконанням умов договору;

-         рішенням суду;

-         смертю підопічного після отримання свідоцтва про смерть або його копії.

У разі припинення перебування у відділенні стаціонарного догляду особі чи її законному представнику видаються особисті документи, довідка із зазначенням часу перебування в стаціонарному відділенні, закріплені за ним одяг, білизна та взуття за сезоном і власний одяг, інші особисті речі та цінності (ощадна книжка або банківська платіжна картка, цінні папери тощо), які зберігалися у відділенні стаціонарного догляду.

 

 

 

Сільський голова                                                              Каміла КОТВІНСЬКА


 

 

Додаток 3

 

 ЗАТВЕРДЖЕНО

рішенням сесії

Вербської сільської ради

від 23. 12. 2020 р. № 31

 

ПОЛОЖЕННЯ

про умови та порядок надання платних соціальних послуг Вербським територіальним центром соціального обслуговування (надання соціальних послуг)

1. Загальні положення

1.1. Положення про порядок та умови надання платних соціальних послуг Вербський територіальним центром соціального обслуговування (надання соціальних послуг) (далі – територіальний центр) регулюють відносини з надання платних соціальних послуг, що виникають чи існують в територіальному центрі.

1.2. Положення про умови та порядок надання платних соціальних послуг Вербським територіальним центром соціального обслуговування (надання соціальних послуг) (далі – територіальний центр) розроблено з урахуванням вимог Закону України «Про соціальні послуги», постанов Кабінету Міністрів України від 01.06.2020 р. № 428 «Порядок регулювання тарифів на соціальні послуги».

1.3. Платні соціальні послуги (далі - послуги) надаються територіальним центром з метою покращення або відтворення життєдіяльності, соціальної адаптації та повернення до повноцінного життя громадян.

Вербський територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) при наданні соціальних послуг не має на меті отримання прибутку.

1.3. Положення визначає організаційно-правову форму надання територіальним центром соціальних послуг.

1.4. Положення розроблене з урахуванням Методичних рекомендацій щодо розрахунку тарифів на платні соціальні послуги, що надаються територіальним центром соціального обслуговування (надання соціальних послуг), затверджених наказами Міністерства праці та соціальної політики України та іншими Законодавчими актами України.

2. Порядок надання платних соціальних послуг територіальним центром

2.1. Територіальний центр може надавати платні соціальні послуги (в межах наявних можливостей) за рахунок отримувача соціальних послуг або третіх осіб відповідно до законодавства:

1) отримувачам соціальних послуг, середньомісячний сукупний дохід яких перевищує чотири прожиткові мінімуми для відповідної категорії осіб;

2) понад обсяги, визначені державним стандартом соціальних послуг.

2.2. Територіальний центр (у межах наявних можливостей) може надавати соціальні послуги в обсягах, визначених державними стандартами соціальних послуг, із встановленням диференційованої плати відповідно до законодавства.

Диференційована плата за надання соціальних послуг установлюється отримувачам соціальних послуг, середньомісячний сукупний дохід яких перевищує два прожиткових мінімуми, але не перевищує чотирьох прожиткових мінімумів для відповідної категорії осіб.

Порядок установлення деференційованої плати за надання соціальних послуг визначається у відповідності до порядку затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2020 р. № 429  та іншими Законодавчими актами України.

Соціальні послуги понад обсяги, визначені державними стандартами соціальних послуг, надаються за плату.

2.3. Надання платних соціальних послуг територіальним центром здійснюється на підставі письмової заяви отримувача соціальних послуг, або третіх осіб відповідно до законодавства.

4. Надання послуг здійснюється працівниками структурних підрозділів територіального центру відповідно до їх посадових обов’язків.

3. Перелік платних соціальних послуг, які надає територіальний центр

3.1. Соціальні послуги надаються за плату категоріям осіб визначеним у пункті 2.1 розділу 2 цього Положення. Згідно Класифікатора соціальних послуг затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України 23.06.2020 р. № 429:

3.1.1. Представництво інтересів;

3.1.2. Підтримане проживання;

3.1.3. Догляд :

- Догляд  вдома:

1. Допомога в самообслуговуванні;

2. Ведення домашнього господарства:

 а) закупівля і доставка продуктів харчування, ліків та інших товарів;

б) приготування їжі;

в) косметичне прибирання житла;

г) оплата комунальних платежів;

д) прання білизни та одягу;

е) дрібний ремонт одягу.

3. В організації взаємодії з іншими фахівцями та службами:

 а) виклик лікаря;

б) працівників комунальних служб;

в) транспортних служб.

- Догляд стаціонарний;

- Денний догляд;

3.1.4.  Натуральна допомога:

- Перукарські послуги;

- Ремон одягу та/або  взуття;

- Ремонтні роботи;

- Косіння трави біля будинку;

- Рубання та розпилювання дров;

3.1.5. Транспортні послуги

інші соціальні послуги.

3.2. Послуги повинні відповідати опису їх змісту і якості, наведеному в Державному класифікаторі соціальних послуг затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України 23.06.2020 р. № 429.

4. Організація роботи по наданню платних соціальних послуг громадянам, які знаходяться на обслуговуванні у терцентрі

4.1. Роботу по організації платних соціальних послуг очолюють керівники структурних підрозділів територіального центру.

4.2. Оплата за надані платні соціальні послуги проводиться через реєстратор  розрахункових операцій. Отримані коштів  здаються на спеціальний рахунок територіального центру відповідальними особами.

4.3. У разі несвоєчасного внесення плати за отримані платні соціальні послуги  протягом більше місяця, дія договору припиняється.

4.4. Головний бухгалтер територіального центру контролює фінансово- звітну документацію про надання платних соціальних послуг, вживає необхідні заходи щодо недопущення порушень.

5. Порядок встановлення цін на платні соціальні послуги громадянам, які знаходяться на обслуговуванні у територіальному центрі

5.1. Тарифи на платні соціальні послуги встановлюються територіальним центром відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 01 червня 2020 року № 428 «Про затвердження Порядку регулювання тарифів на соціальні послуги», наказів Міністерства праці та соціальної політики України та іншими Законодавчими актами України та затверджуються його директором один раз на рік.

У разі зміни протягом строку дії тарифу на соціальну послугу обсягу окремих складових економічно обґрунтованих витрат з причин, які не залежать від надавачів соціальних послуг, зокрема собівартості послуги, адміністративних витрат, засновники надавачів соціальних послуг можуть переглядати тариф на соціальну послугу.

Перерахунок тарифу на соціальну послугу проводиться шляхом корегування (перегляду) лише тих складових тарифу, за якими відбулися цінові зміни.

5.2. Розмір плати за той чи інший вид послуг визначається на підставі її тарифу та включає в себе такий порядок розрахунку:

проведення аналізу фактичних витрат (прямих та непрямих) територіального центру за базовий рік;

визначення переліку соціальних послуг, які надаються або планується надавати територіальним центром за плату;

підготовку опису платних соціальних послуг, визначення кількісного та якісного складу виконавців, які безпосередньо беруть участь у їх наданні;

визначення та затвердження норми витрат часу, який затрачається для виконання послуги кожним із виконавців. У випадку, якщо такі норми часу для окремого виду соціальної послуги відсутні, їх можна визначати та затверджувати на підставі актів хронометражу (акт хронометражу складається комісією на основі узагальнення витрат часу для виконання такого виду послуги);

проведення розрахунку прямих витрат на оплату праці, до яких відносяться витрати на виплату основної та додаткової заробітної плати, обчисленої згідно із законодавчо прийнятими системами оплати праці і визначеними колективним договором у вигляді тарифних ставок (окладів) працівників, зайнятих безпосередньо у наданні таких послуг, тарифні ставки, надбавки, доплати визначаються на підставі існуючих нормативних документів;

визначення на підставі відповідних нормативів прямих матеріальних витрат, які безпосередньо використовуються при наданні окремого виду платної соціальної послуги (якщо такі нормативи відсутні або не затверджені, можна застосовувати розрахункові показники з урахуванням фактичних витрат (за цінами, підтвердженими накладними, рахунками-фактурами, прайс-листами тощо), відповідно до змін цінової політики постачальників матеріальних ресурсів дані для розрахунків можуть бути скориговані з урахуванням індексу зміни закупівельної ціни або індексу інфляції;

інші прямі витрати включаються на підставі відповідних норм та нормативів матеріальних витрат (за відсутності затверджених норм та нормативів використовуються розрахункові показники, на основі яких можна об’єктивно обґрунтувати їх потребу);

знос обладнання, яке використовується при виконанні соціальної послуги, розраховується на основі прямолінійного (рівномірного) методу, виходячи із затвердженої норми зносу та вірогідного терміну його використання;

адміністративні витрати включаються до тарифу на платну соціальну послугу в розмірі не більш як 15% витрат на оплату праці, визначених за нормами обслуговування для надання цієї послуги працівником (працівниками);

розподіл, загальновиробничих витрат проводиться згідно з «методом взаємодії», який здійснюється в два етапи:

1) розрахунок власних витрат адміністративно-господарських підрозділів (адміністрації закладу, відділу кадрів, бухгалтерії, господарської служби тощо);

2) визначення вартості послуг цих підрозділів відповідно до їх частки у затратах на надання соціальної послуги згідно з вказаними вище критеріями розподілу.

5.2. Розрахунок собівартості соціальної послуги проводиться за формулою:

Собівартість = ПВОП + ПМВ + ЗВВ + ІПВ,

де ПВОП – прямі витрати на оплату праці, ПМВ – прямі матеріальні витрати; ЗВВ – загальновиробничі витрати, ІПВ – інші прямі витрати.

Визначення тарифу (ціни) платної соціальної послуги розраховується за формулою: Тариф (ціна) = Собівартість + Адмінвитрати.

6. Планування та використання доходів від надання

платних соціальних послуг

6.1. Кошторис видатків територіального центру, які здійснюються за рахунок надходжень, отриманих від надання платних соціальних послуг, складається відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 року № 228 "Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ".

6.2. Видатки спеціального фонду кошторису за рахунок власних надходжень плануються територіальним центром у такій послідовності: за встановленими напрямами використання, на погашення заборгованості установи з бюджетних зобов'язань за спеціальним та загальним фондом кошторису та на проведення заходів, пов'язаних з виконанням основних функцій, які не забезпечені (або частково забезпечені) видатками загального фонду.

6.3. Кошти, отримані від надання платних соціальних послуг, використовуються:

- на відшкодування витрат, пов’язаних з наданням соціальних послуг;

- на видатки, пов’язані з виконанням основних функцій територіального центру, що не забезпечені (частково забезпечені) видатками загального фонду.

6.4. Територіальний центр веде статистичний звіт і бухгалтерський облік наданих платних соціальних послуг, складає звітність за цим видом діяльності відповідно до чинного законодавства.

7. Фінансування соціальних платних послуг

7.1. Фінансування послуг здійснюється за рахунок коштів клієнтів, благодійної допомоги (пожертвувань) та інших джерел не заборонених законодавством.

 Сільський голова                                                             Каміла КОТВІНСЬКА

Повний текст