ВЕРБСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА
ХХХХХІІ сесія VIIІ скликання
Р І Ш Е Н Н Я
03 жовтня 2024 року № 1270
Про Цільову програму профілактики рецидивної злочинності та порушень 2024-2026 роки на території Вербської територіальної громади |
Відповідно до Законів України «Про пробацію», «Про Державну кримінально-виконавчу службу України», «Бюджетного кодексу України», керуючись п.22 ч.1 ст.26, ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», з метою забезпечення підвищення загального рівня безпеки, зменшення кількості правопорушень, здійснення комплексу заходів спрямованих на усунення причин та умов вчинення протиправних діянь, забезпечення безпеки населення Вербської об’єднаної територіальної громади, виконавчий комітет сільської ради
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Цільову програму профілактики рецидивної злочинності та правопорушень на 2024-2026 роки на території Вербської територіальної громади (далі Програма), що додається.
2. Виконавцям програми:
- забезпечити реалізацію та виконання заходів Програми;
- щорічно по закінченню фінансового року інформувати про хід виконання Програми.
3. Встановити, що бюджетні призначення для реалізації заходів Програми передбачаються щорічно при формуванні бюджету, виходячи із можливості його дохідної частини, місцевих бюджетів та інших джерел.
4. Контроль за виконанням рішення покласти на Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію з питань фінансів, бюджету, планування соціально-економічного розвитку, інвестицій та міжнародного співробітництва (Аркадій СЕМЕНЮК).
Сільський голова Каміла КОТВІНСЬКА
Додаток
до рішення сесії сільської ради
від 03 жовтня 2024 р. №1270
ПРОГРАМА
Профілактики рецидивної злочинності та правопорушень 2024-2026 роки на території Вербської об’єднаної територіальної громади
1. | Ініціатор розроблення Програми | Дубенський районний відділ філії Державної установи ″Центр пробації″ у Рівненській області, Вербська сільська рада. |
2. | Законодавча база | Закони України «Про пробацію», «Про державну кримінально-виконавчу службу України», «Про місцеве самоврядування в Україні» |
3. | Розробник Програми | Дубенський районний відділ філії Державної установи ″Центр пробації″ у Рівненській області |
5. | Відповідальний виконавець Програми | Вербська сільська рада, Дубенський районний відділ філії Державної установи ″Центр пробації″ у Рівненській області |
6. | Головний розпорядник бюджетних коштів | Державна установа «Центр пробації» |
7. | Учасники Програми | Дубенський районний відділ філії Державної установи ″Центр пробації″ у Рівненській області, виконавчий орган Вербської сільської ради. |
8. | Термін реалізації Програми | 2024-2026 роки |
9 | Перелік місцевих бюджетів, які беруть участь у виконанні Програми | Бюджет Вербської об’єднаної територіальної громади |
10. | Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Програми, всього грн.: | Загальна сума _______ тис. грн. |
10.1 | Кошти бюджету по рокам грн.: | 2024 рік. – ___ тис.грн 2025 рік. – ___ тис.грн 2026 рік. – ___ тис.грн |
10.2 | Кошти інших джерел, інші джерела не заборонені законодавством |
|
Злочинність в Вербській територіальній громаді залишається одним з головних чинників, який суттєво впливає на проведення соціально-економічних перетворень і становить реальну загрозу безпеці жителів району. Безпека у суспільстві – одна з приорітетних цінностей в умовах сьогодення, особливо, в умовах військового стану, а співпраця пробації та громади – найкращий спосіб її гарантувати.
У цих умовах особливо важливим є забезпечення повноцінного функціонування органів, робота яких спрямована на зменшення злочинності, і для цього мають бути створенні всі необхідні умови. На жаль, дані органи на даний час мають недостатнє фінансування з центрального бюджету, через що ефективність профілактичних заходів лишається низькою.
Одним із таких органів є Дубенський районний відділ філії Державної установи ″Центр пробації″ у Рівненській області (далі – Дубенський РВ), що був створений відповідно до Закону України «Про пробацію», основною метою якого є забезпечення безпеки суспільства шляхом виправлення засуджених, запобігання вчиненню ними повторних кримінальних правопорушень.
Працівники Дубенського районного відділу виконують кримінальні покарання, не пов’язані з позбавленням волі (у виді позбавлення права обіймати певні посади, займатися певною діяльністю, громадські роботи, виправні роботи, пробаційний нагляд), адміністративні стягнення у виді громадських, виправних робіт та суспільно корисних робіт, здійснюють нагляд за особами звільненими від відбування покарання з випробуванням, складають досудові доповіді (забезпечення суду формалізованою інформацією, що характеризує обвинуваченого, з метою прийняття судом справедливого рішення щодо міри покарання). З метою реалізації пробаційних програм та інших соціально-виховних заходів, спрямованих на усунення криміногенних чинників в житті засуджених, які сприяють скоєнню ними нових правопорушень, персонал відділу залучає додатково інші наявні ресурси громади – органи державної влади, волонтерів пробації, підприємства, установи та організації незалежно від форми власності. Крім того, 23.08.2023 Парламент ухвалив Закон №9185, згідно із яким за деякі кримінальні правопорушення каратимуть пробаційним наглядом.Закон набрав чинності 28.03.2024. При цьому, пробаційний нагляд є одним із основних видів покарання, на рівні з обмеженням чи позбавленням волі, але в той же час їх альтернативою. Окрім того з 14.05.2020 року у структурних підрозділах філії Центру пробації у Рівненській області було розпочато тестову експлуатацію Єдиного реєстру засуджених та осіб, узятих під варту – інформаційно-комунікаційної системи, що забезпечує збирання, накопичення, захист, облік та оброблення відомостей про засуджених та осіб, узятих під варту (далі – Реєстр). З огляду на вищевикладене, ведення Реєстру передбачає щоденну роботу працівників пробації з використанням комп’ютерної та оргтехніки, приладів забезпечення безперебійної діяльності такої техніки.
Однак, ефективне виконання Дубенським районним відділом вище зазначених функцій та покладених на нього завдань, у тому числі щодо здійснення контролю, нагляду та проведенню соціально-виховної роботи з особами, які перебувають на обліку пробації, неможливе без належного матеріально-технічного забезпечення, яке на сьогоднішній день є фактично відсутнім.
Для підвищення ефективності роботи пробації, необхідно створити належні умови, зокрема, забезпечення Дубенського районного відділу офісною технікою (багатофункціональні пристрої для друку, персональний комп’ютер), канцелярським приладдям (папір). Реалізація поставлених перед органами пробації завдань щодо протидії злочинності можлива лише за умови тісного та ефективного співробітництва з іншими органами влади, органами місцевого самоврядування, у тому числі з депутатським корпусом Вербської об’єднаної територіальної громади в питаннях забезпечення належної профілактики правопорушень, правового та соціального захисту громадян України.
Відповідно до статті 38 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», повноваження щодо забезпечення законності, правопорядку, охорони прав, свобод і законних інтересів громадян належить до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад. Сприяння діяльності органів суду, прокуратури, юстиції, служби безпеки, Національної поліції, Національного антикорупційного бюро України, Бюро економічної безпеки України, адвокатури і Державної кримінально-виконавчої служби України.
Саме тому, в основу даної Програми покладено принцип об’єднання зусиль виконавчих органів місцевого самоврядування, депутатського корпусу, правоохоронних органів та громадськості для забезпечення належного стану охорони громадського порядку та профілактики злочинності в районі.
III. МЕТА ПРОГРАМИ
Метою цієї Програми є забезпечення підвищення загального рівня безпеки, зменшення кількості правопорушень, забезпечення безпеки мешканців Вербської об’єднаної територіальної громади, шляхом розроблення та здійснення комплексу заходів, спрямованих на усунення причин та умов учинення протиправних діянь, а також налагодження дієвої співпраці органів пробації та місцевих органів виконавчої влади в зазначеній сфері.
Досягненню цієї мети сприятимуть заходи, спрямовані на:
- активізацію діяльності виконавчих органів місцевого самоврядування,
пробації, та інших установ, що пов’язані з профілактикою правопорушень;
- підвищення координації спільних зусиль з профілактики правопорушень
між органами місцевого самоврядування, пробації та інших установ, які працюють із засудженими або звільненими від відбування покарання з випробуванням;
- підвищення рівня правової освіти населення та правового виховання молоді
шляхом запровадження сучасних форм і методів профілактики, розроблення інформаційно-пропагандистських та культурно-виховних програм;
- створення системи профілактики правопорушень, спрямованої на соціальну
адаптацію осіб, звільнених з місць позбавлення волі;
- запобігання втягненню у злочинну діяльність клієнтів пробації,
особливо неповнолітніх;
- висвітлення в засобах масової інформації діяльності органів місцевого
самоврядування, пробації, та інших установ щодо профілактики правопорушень, з метою підвищення поінформованості громадян;
- створення належних умов на базі Дубенського РВ, що надасть змогу
проводити ефективну роботу щодо виправлення і ресоціалізації осіб, засуджених до покарань без позбавлення волі та сприятиме запобіганню скоєнню ними нових кримінальних правопорушень.
Внаслідок посилення профілактичного впливу на осіб, які перебувають на обліку в пробації очікується:
- зниження рівня злочинності та кількості повторних злочинів, ослаблення
суспільної напруги, викликаної її впливом;
- мінімізація злочинного впливу на молодь та підлітків, усунення причин і
умов, що сприяють втягненню їх у протиправну діяльність;
- сприяння ресоціалізації осіб, які звільнилися з місць позбавлення волі;
- досягнення належного рівня фінансового і матеріального забезпечення
органу пробації.
V. ПОРЯДОК ВИКОРИСТАННЯ КОШТІВ МІСЦЕВОГО БЮДЖЕТУ ТА РЕСУРСНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРОГРАМИ ПРОФІЛАКТИКИ РЕЦИДИВНОЇ ЗЛОЧИННОСТІ ТА ПРАВОПОРУШЕНЬ У ВЕРБСЬКІЙ ТЕРИТОРІАЛЬНІЙ ГРОМАДІ НА 2024-2026 РОКИ.
Фінансування заходів Програми передбачається здійснювати за рахунок коштів бюджету в межах можливостей його дохідної частини, виходячи з конкретних завдань, а також за рахунок інших джерел, не заборонених чинним законодавством.
Щорічно в місцевому бюджеті передбачаються видатки на фінансування заходів, пов’язаних з реалізацією положень Програми.
Обсяги фінансування можуть бути змінені в установленому чинним законодавством порядку. Виконавчі органи місцевого самоврядування у межах чинного законодавства України сприяють Дубенському районному відділу у вирішенні поточних проблем забезпечення службової діяльності.
VI. КООРДИНАЦІЯ ТА КОНТРОЛЬ ЗА ХОДОМ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ.
Головним розпорядником коштів є Державна установа «Центр пробації», яка здійснює також координацію та контроль за ходом виконання Програми, виконавцем Програми є Дубенський районний відділ філії Державної установи ″Центр пробації″у Рівненській області.
Щорічно по закінченню фінансового року Державна установа ″Центр пробації″, інформує Вербську територіальну громаду про використання коштів на реалізацію положень Програми.
VII. Ресурсне забезпеченняпрограми профілактикирецидивної злочинностіта правопорушеньВербської сільської ради на 2024-2026 рр.
№ з/п | Обсяг коштів, які планується залучити на виконання Програми, тис. грн. | Етапи виконання (для довгострокових програм) Обсяг фінансування, грн.
| Загальний обсяг фінансування, грн. | ||
2024 р. | 2025 р. | 2026 р. | |||
1. |
Обсяг фінансових ресурсів всього, у тому числі:
|
|
|
|
|
2 | Бюджет |
|
|
|
|
3 | Кошти інших джерел |
|
|
|
|
VIII. ПЕРЕЛІК ЗАВДАНЬ І ЗАХОДІВ ПРОГРАМИ.
НАПРЯМИ ВИКОРИСТАННЯ БЮДЖЕТНИХ КОШТІВ ТА РЕЗУЛЬТАТИВНІ ПОКАЗНИКИ
№ з/п |
Напрям діяльності (пріоритетне завдання) |
Перелік заходів Програми |
Строк виконання |
Виконавці |
Джерела фінансування | Орієнтовні обсяги фінансування (вартість), грн. у тому числі: | Очікуваний результат | ||
2024 р. | 2025 р. | 2026 р. | |||||||
1 | Організаційно - правове забезпечення профілактики злочинності. | Широке та постійне інформування населення про заходи щодо діяльності Дубенського районного відділу | постійно | Дубенський районний відділ, засоби масової інформації | Не потребує додаткового фінансування
|
- |
- |
- | Підвищення рівня поінформованості населення, правильного розуміння та сприйняття функцій пробації, зменшення рівня стереотипного відношення до суб’єктів пробації, а так само до осіб, які звільнились з місць позбавлення волі. Збільшення рівня довіри населення до системи пробації, яка спроможна забезпечити безпеку суспільства.
|
Здійснення заходів щодо забезпечення підвищення рівня правової освіти населення, громадської правосвідомості, формування негативного ставлення до протиправних діянь | постійно | Дубенський районний відділ | Не потребує додаткового фінансування |
- |
- |
- | |||
2 | Мінімізація злочинного впливу на неповнолітніх та молодіжне середовище | Проведення профілактичних і просвітницьких заходів із засудженими до покарань, не пов’язаних з позбавленням волі, у т.ч. неповнолітніх, які перебувають на обліку пробації, та їх батьків з питань протидії зловживанню ПАР, пропаганди здорового способу життя та формування законослухняної поведінки. | постійно | Дубенський районний відділ, Дубенський РВП ГУНП, Дубенський МЦ СС, громадські та релігійні організації, благодійні фонди. | Не потребує додаткового фінансування |
- |
- |
- |
Мінімізація злочинного впливу на молодь та підлітків, усунення причин і умов, що сприяють втягненню їх у протиправну діяльність |
3 | Протидія рецидивній злочинності | Організація і проведення заходів, спрямованих на попередження вчинення нових кримінальних правопорушень особами, засудженими за вчинення злочинів. | постійно | Дубенський районний відділ, Дубенський РВП ГУНП, громадські та релігійні організації, благодійні фонди. | Не потребує додаткового фінансування |
- |
- |
- |
Покращення профілактичної роботи серед осіб, які перебувають на обліку в органах пробації. |
Проведення роз’яснювальної роботи, щодо недопущення скоєння нових злочинів та правопорушень серед осіб, які перебувають на обліку пробації, також, перевірка даної категорії осіб за місцем їх проживання. | постійно | Дубенський районний відділ, Дубенський РВП ГУНП у Рівненській області. | Не потребує додаткового фінансування |
- |
- |
- | |||
Забезпечення взаємодії установ виконання покарань із органами виконавчої влади щодо трудового та побутового влаштування осіб, звільнених з місць позбавлення волі | постійно | Дубенський районний відділ, Дубенська філія Рівненського ОЦЗН, Дубенський МЦСС | Не потребує додаткового фінансування |
- |
- |
- |
Покращення профілактичної роботи серед осіб, які перебувають на обліку в органах пробації та поліції | ||
4 | Матеріально-технічне забезпечення Дубенського районного відділу та забезпечення особистої безпеки персоналу пробації. |
|
| Дубенський районний відділ | Місцевий бюджет |
|
|
| Створення належних умов працівникам пробації, що надасть змогу проводити ефективну роботу щодо реабілітації та ресоціалізації осіб, засуджених до покарань без позбавлення волі та сприятиме запобіганню скоєнню ними повторних правопорушень, забезпечення особистої безпеки персоналу відділу. |
Придбання комп’ютерної техніки | постійно |
|
|
| |||||
Придбання канцелярських товарів (папір офісний) | постійно |
|
|
| |||||
Придбання та обслуговування вогнегасників | постійно |
|
|
| |||||
ВСЬОГО: |
|
|
|
|
Сільський голова Каміла КОТВІНСЬКА